گرانی میوه در سمنان از کجا آب می‌خورد؟

سمنان به عنوان یکی از استان‌های گران به لحاظ قیمت میوه شناخته می‌شود که نیازمند ریشه‌شناسی است، اکنون با روی کارآمدن دولت سیزدهم مردم این استان چشم به تلاش مسئولان برای کنترل قیمت دارند و نظارت مهمترین راهبرد در تحقق این مطالبه مردمی است.

به گزارش ایرنا، میوه یکی از لازمه‌های اصلی برای سلامت بدن است که هر فردی با هر سن و سال و هر نوع رژیم غذایی باید در طول روز حداقل ۲ وعده میوه مصرف کند و اکنون گرانی قیمت میوه در سمنان، مردم را در تامین این کالا در سبد خانوارشان دچار مشکل کرده است.

در شرایط اقتصادی دشوار امروز جامعه، تعدیل قیمت میوه مطالبه جدی مردم استان سمنان است.

به گفته کارشناسان از عوامل اصلی گرانی میوه در استان سمنان و به ویژه شهر سمنان این است که سمنان وارد کننده میوه است و همین عامل اصلی گرانی است، طبق بررسی میدانی خبرنگار ایرنا،‌ وجود دلال در چرخه تولید تا مصرف از عوامل گرانی میوه و تره بار در سمنان است.

میوه و تره بار مورد نیاز سمنان از میدان‌های میوه و تره‌بار تهران و شهرهای شمالی تامین می‌شود که نشان می‌دهد یک محصول برای عرضه در بازار سمنان باید بین چند واسطه دست به دست شود.

به عنوان مثال ابتدا میوه از کشاورز به وسیله دلال خریداری می‌شود و توسط دلالی دیگر در میدان میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و خلاصه چند دست محصول خرید و فروش می‌شود تا در بازار سمنان عرضه شود.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود مسوولان بیش از پیش به موضوع تنظیم بازار ورود کنند و با تامین و توزیع میوه به حفظ ثبات بازار کمک کنند.