۱۱ میلیون تن پارچه در سمنان تولید می شود/ ظرفیت اشتغال ۲۲۰ نفر

علیرضاشریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه یک شرکت تولیدی پارچه در سمنان با ظرفیت ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تن انواع پارچه در حال فعالیت است، گفت: ۲۲۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

شریفی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سمنان اظهار داشت: شرکت الگانت در شهرک صنعتی سمنان با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۲۰ نفر مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این واحد سالانه بیش از ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تن انواع پارچه پرده‌ای، نخ فانتزی و تابندگی نخ است، افزود: این واحد تولیدی سالانه بیش از ۷۵ هزار مترمکعب آب و یک‌میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کند.

تولید ۶ هزار و ۸۰۰ تن نوار لاستیک خودرو در سمنان
معاون هماهنگی امور اقتصادی با اشاره به بازدید از یک شرکت تولیدی صنایع لاستیکی پارمیدا اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال در این واحد تولیدی سرمایه‌گذاری شده است که ۳۷۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

شریفی نژاد با بیان اینکه این واحد سالانه شش هزار و ۸۰۰ تن نوار لاستیک دور درب خودرو تولید می‌کند، تصریح کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۴۷ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع احداث‌شده است و سالانه بیش از ۲۶ هزار مترمکعب‌ آب و ۱۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازدید از شرکت فروسیلیس‌ سمنان اضافه کرد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیارد ریال و اشتغال ۳۵۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۵۹ هزار تن انواع فروسیلیکومنیزیم، کک‌ از زغال‌سنگ، پودر میکرو سیلیکا و فرو سیلیسیوم‌ با عیار ۷۵ درصد در شهرک صنعتی سمنان مشغول فعالیت است.

معاون استاندار سمنان گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۷۱ هزار مترمربع احداث شد و سالانه ۵۰ هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان