۱۲هزار انبار استان سمنان شناسنامه دار شدند

سمنان- رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت معدن استان سمنان گفت: باهدف جلوگیری از قاچاق کالا طی یک سال اخیر، ۱۲هزار و ۵۰۰ انبار استان شناسنامه دار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی در نشست کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالای استان سمنان به میزبانی صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: یکی از اولویت های این سازمان جلوگیری از قاچاق کالا است که این مهم با شناسنامه دار شدن انبارها در دست پیگیری است و تا کنون ۱۲هزار و ۵۰۰انبار در سامانه برخط ثبت انبارها ثبت نام شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این سامانه برخط امکان کنترل و نظارت بر تمامی انبارهای استان سمنان را برای سازمان صنعت، معدن و تجارت فراهم می کند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت معدن استان سمنان، گفت: هدف از تشکیل کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در طول سال است که برای تحقق این مهم نیز تیم های کارشناسی باحضور نهادهای ذی ربط در سراسر استان به فعالیت مشغول هستند.

یحیایی نخستین رسالت این کارگروه را آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و همچنین گردش صحیح کالا در سطح استان سمنان دانست و ابراز داشت: در این زمینه مهمترین اولویت کارگروه حمایت از تولید، در سال جاری برگزاری کارگاه آموزشی توسط دستگاه های عضو است.

وی افزود: امروز دانستن باعث جلوگیری از وقوع قاچاق کالا و ارز می شود لیکن باید برای پیشگیری از وقوع جرایم این حوزه، در راستای پیشگیری از وقوع قاچاق، اقدام کنیم که بهترین راه برای رسیدن به این مهم، آموزش است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت معدن استان سمنان، گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه فعالان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز موثر واقع شود و تاثیر گذار باشد نیاز به اقدامات مقابله ای در این زمینه بسیار کاهش می یابد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان