۳۵۶ مبتلای جدید به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند

۳۵۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شدند و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴۹ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان بامداد شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۶۸۵ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۳۷ هزار و ۳۰۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

بنابر این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر بر اثر ویروس کرونا در استان سمنان فوت کردند و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر امروز تعداد جانباختگان این بیماری در استان یکهزار و ۲۰۹ نفر شد.

طبق اعلام این کمیته، با ترخیص ۸۱ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۱۲ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان سمنان، گرمسار و دامغان قرمز تیره، شهرستان‌ شاهرود قرمز، شهرستان سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان زرد کرونایی هستند .

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه اعلام کرد: ۴۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۸۶ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید. تاکنون سه میلیون ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. ۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.