۳۵ %جمعیت سمنان دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان گفت: ۳۵ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۳۱ درصد زیر پوشش دانشگاه شاهرود هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در نشست ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالم یادگار امام(ره) استانداری افزود: از مردم استان به واسطه استقبال از تزریق واکسن و سپس از دست اندرکاران این حوزه تشکر می کنم.

بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۷۴ درصد جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دُز اول واکسن را دریافت کردند که از این لحاظ در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروز بحث حفظ و حراست از سلامت مردم و همچنین‌ مقابله با ویروس کرونا اولویت اصلی نظام‌جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: همه مسوولان و مردم مکلف هستند شیوه‌نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را به منظور مقابله با ویروس کرونا رعایت کنند.

بحث فضاسازی شهری و اقناع مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق واکسن و همچنین توجه به فاصله گذاری اجتماعی، امری ضروری است که ضرورت دارد تا اصحاب رسانه در این خصوص همچنان تلاش کنند تا سمنان استان نمونه در بحث مقابله با ویروس کرونا در کشور باشد.

دو شهرستان میامی و آرادان در وضعیت رنگ بندی آبی کرونا قرار دارند و از تلاش های دست اندرکاران حوزه شهرستان آرادان به دلیل تبدیل شدن از وضعیت زرد به آبی تشکر می کنم.

استاندار سمنان با قدردانی از تلاش های کادر پزشکی و درمانی استان در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اظهارامیدواری کرد که با تلاش ویژه تر شاهد تبدیل وضعیت رنگ بندی زرد شهرستان های سرخه و مهدیشهر به آبی و رنگ بندی نارنجی شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به زرد و سپس آبی باشیم.

در ۴۸ ساعت گذشته فوتی با تست مثبت کرونا در استان سمنان ثبت نشد و امید است ورودی به بیمارستان ها و آی سی یو ها نیز با دوری از ساده انگاری و با رعایت پروتکل ها و همراهی و همکاری مردم کاهش یابد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، مراسم روز ۱۳ آبان با رعایت پروتکل ها و در فضای باز و در محوطه مدارس و دانشگاه ها برگزار خواهد شد که مصوبه آن توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در قالب دستورالعمل ابلاغ می شود.

همه مسوولان و مردم مکلف هستند شیوه‌نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را به منظور مقابله با ویروس کرونا رعایت کنند.

در حالیکه تلفات روزانه کرونا روز (جمعه) ۱۹۷ نفر اعلام شد، امروز این رقم به ۱۸۱ رسید و به نظر می رسد با تاکید دولت سیزدهم بر واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون، افزایش شهرهای آبی کرونایی، مشروط به بوقوع نپیوستن خیز ششم کرونا، فوتی های ویروس شاخدار به روند کاهشی خود ادامه دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از (جمعه) تا دیروز(شنبه) ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۴۱۹ نفر رسید.