%۷۱ جمعیت سمنان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مهدی صمیمیان، سرپرست فرمانداری سمنان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از واکسیناسیون علیه کرونا، گفت: بالغ بر ۷۱.۱ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان، دُز اول و دوم واکسن را دریافت کردند.

مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: حدود ۸۹.۵ درصد جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

در مجموع از زمان آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۲۴۹ هزار و ۵۱۳ نفر از جمعیت شهرستان سمنان واکسن علیه ویروس کرونا تزریق کردند.

برای پوشش حداکثری در زمینه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با ادارات نیز مکاتبه های لازم انجام شده است.

در ۳۰ نقطه شهر سمنان در زمینه تبلیغات محیطی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه کرونا اقدام شد و ادارات نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

به منظور تسهیل در دسترسی به مراکز واکسیناسیون، واحد سیار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرک خدماتی غرب سمنان راه اندازی شده است.

۹۹ درصد شاغلان نانوایی‌های شهرستان سمنان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و در این زمینه نیز نگرانی وجود ندارد.

به توصیه متخصصان ضرورت دارد افرادی که علیه ویروس کرونا واکسن زدند نیز از ماسک استفاده کنند.

روستاهای شهرستان سمنان نیز با آموزش‌های ارائه شده و انجام واکسیناسیون در زمینه شیوع کرونا با کمترین مشکل مواجه شدند.

به گزارش ایرنا، ۱۰ بیمار با آزمایش قطعی کرونا طی هفته گذشته در کل استان فوت کردند.

طی یک هفته گذشته و از ۱۴ آبان تا ۲۱ آبان ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۹ بیمار با تشخیص و یا شک ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان های کل استان بستری شدند که از این تعداد ۱۶۱ بیمار با تست مثبت قطعی کرونا شناسایی شدند ، در این ‌مدت همچنین در کل استان یک هزار و ۳۳ بیمار با تست مثبت کرونا به شکل سرپایی شناسایی شدند.