۸۲۲۵ نفر در استان سمنان با وجود بحران کرونا آموزش مهارتی فراگرفتند

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید حسین شاهچراغ، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: هشت‌هزار و ۲۲۵ نفر نیمه نخست امسال، با وجود شیوع کرونا، در بخش دولتی و مراکز غیردولتی استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

شاهچراغ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از مجموع افرادی که آموزش‌های مهارتی فراگرفتند ۶ هزار و ۴۹۸ نفر در مراکز دولتی و یکهزار و ۷۲۷ نفر در مراکز غیردولتی بودند.
وی اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی در بین آحاد جامعه و در بخش‌های مختلف مانند مناطق شهری، روستایی، عشایری، پادگان‌ها و زندان‌ها برگزار شد.
وی ادامه داد: اواخر فروردین استان سمنان در وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا قرار گرفت و از همان زمان آموزش‌های حضوری در بخش دولتی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان آغاز شد و در ادامه براساس تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی دنبال شد.
شاهچراغ بیان کرد: نیمه نخست امسال با وجود شیوع کرونا ۸۰۵دوره آموزش مهارتی در بخش دولتی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به صورت تلفیقی از مجازی و حضوری برگزار شد.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: خانواده ها نقش غیرقابل انکاری در افزایش رغبت فرزندان به گذراندن طرح‌های مهارتی دارند و والدین با توجه به شرایط اقتصادی جامعه کودکان خود را به فراگیری مهارت های مختلف تشویق کنند.
وی اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در زمینه‌های مختلف مانند صنعتی، مکانیکی و کشاورزی در شاخه هایی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران و کشت گلخانه‌ای آموزش ارایه می‌دهد.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: مهارت‌آموزی راهکار رفع مشکل بیکاری در شرایط فعلی است و این اداره کل با ارایه آموزش‌های مهارتی به دنبال کمک به اشتغالزایی جوانان است.
در استان سمنان ۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان