۱۶۵۰ روستای استان سمنان خالی از سکنه!

سمنان- ایرنا- معاون امنیتی ، سیاسی و اجتماعی استاندار سمنان گفت : با وجود این که هزار و ۶۵۰ روستا های استان سمنان خالی از سکنه است، باید تدابیر بهتری برای ثابت ماندن جمعیت ۴۰۰ روستای دارای سکنه استان و زمینه های اشتغال آنان صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر افزود: : ثابت نگه داشتن جمعیت ۴۰۰ روستا دارای سکنه و برنامه ریزی برای اشتغال جوانان در روستاهای استان سمنان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با مهاجرت روستاییان به شهر افزایش مصرف گرایی و بالا رفتن هزینه ها و در خواست کار منجر به مسایل جبران ناپذیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر برنامه هایی برای توسعه روستایی و اشتغال جوانان در سال ۹۶ وجود دارد اولویت برنامه هایی برای توسعه رونق اقتصادی، گردشگری، بوم گردی و خالی نشدن روستاییان فعلی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها باشد.

وی با بیان این که ۲۸۰ روستای استان سمنان دارای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند، یادآورشد: فقط ۱۶ روستای استان سمنان بالای هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد که با مطالعه طرح ها و ظرفیت های روستاها که باید با نگاه ویژه ای به آن ها شود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان به هم افزایی و همکاری بسیج سازندگی به عنوان یک نهاد مقدس با دستگاه های اجرایی اشاره و اضافع کرد : استان سمنان ۸۰ طرح نیمه تمام عمرانی دارد که در زمان حاضر با همکاری و هم افزایی دستگا های اجرایی این طرح ها را به این نهاد واگذار کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان گفت: در سال ۹۶ شناسنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روستاهای استان سمنان در سامانه ای با عنوان «جی.آی.اس» راه اندازی می شود.

امیر بنیایی افزود: این سامانه با هدف شناسایی ظرفیت ها روستا، آسیب ها، مشکلات و توانمند سازی مناطق غیر برخوردار اجرایی می شود.وی ادامه داد : اگر نیازهای روستاها بر نظر مردم و دولت تامین شود از اتلاف منابع هم جلوگیری می شود.

استان بیش از ۷۰۰ هزار نفری سمنان هشت شهرستان و ۲۰ شهر و ۱۵ بخش دارد..

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان