2665 بازدید

جنگل فینسک در ۵۶ کیلومتری شمال شرقی شهمیرزاد و در دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز واقع شده است‌.
اقلیم منطقه تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه‌ای با باران بهاره همراه است‌. این جنگل از لحاظ زیبایی به دلیل اوج گرفتن بر فراز کوه و حرکت در مسیر کنار دره دارای چشم اندازهای بدیع و زیباست‌. بیشترین بازدید از این جنگل در اواسط بهار و اوایل پاییز صورت می‌گیرد.
پوشش گیاهی منطقه شامل انواع گرامینه، گون، ارس، زرشک وحشی، راش، ممرز ولیک و ازگیل می‌باشد. جانورانی چون خفاش معمولی، کل، کبک، روباه، گراز، خرس، راسو، پلنگ، خوک وحشی و کبوتر جنگلی در این منطقه مشاهده می‌شود.
برای دسترسی به این منطقه ابتدا از شهمیرزاد به سمت فولاد محله حرکت می‌کنید. پس از طی ۴۰ کیلومتر و قبل از روستای رسم رودبار، در سمت چپ جاده، جاده آسفالته مشخصی وجود دارد که در ابتدای آن تابلوی بزرگی نصب شده که فاصله روستاها را از ابتدای جاده نمایش می‌‌دهد. به سمت فینسک حرکت کنید. فاصله فینسک از ابتدای جاده حدود ۱۴ کیلومتر است. پس از گذر از روستاهای پرور‌، کولیم‌، پس از کاورد و ۲ کیلومتری روستای فینسک در محلی موسوم به پل شهدا (پل دارای تابلو است) که بر فراز تپه‌ای در شمال شرق آن آثار ساخت و ساز یک ساختمان به چشم می‌خورد‌. از کنار سیل شکن‌ها در شمال جاده مسیر پاکوب شکل گرفته و با زیگزاگ‌های متوالی بر فراز تپه می‌رسد. صعود این مسیر حدود ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد. مسیر از کنار آغل گوسفندان به سمت شرق امتداد می‌یابد. مسیر، پاکوب مشخصی است که دامنه کوه را به سمت شرق تراورس می‌کند، سپس با عبور از میان درختچه‌های ازگیل و زرشک وحشی کم کم تغییر چهره داده و به انبوهی پوشش گیاهی آن افزوده می‌شود. در طول مسیر به منطقه‌ای که چشمه‌های فراوان در آن جاریست می‌رسید. اینجا تنها منبع تأمین آب شرب منطقه است‌. فاصله چشمه‌ها از آغل ابتدای مسیر حدود ۱/۵ ساعت است.

اطلاعات تماس

آدرس

ایران- سمنان- 56 کیلومتری شمال شرقی شهمیرزاد

جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

زیبایی و جذابیت
مسیر و مسافت
امکانات
آب و هوا
پاکیزگی

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed
ساینا ۲۳ تیر, ۱۳۹۷ ۵:۲۹ ق.ظ
زیبایی و جذابیت
مسیر و مسافت
امکانات
آب و هوا
پاکیزگی

یکی از بهترین مناطقه مربوط به پروره. واقعه باید برای جذب توریست سرمایه گذاری بشه اینجا