خطر وقوع سیل در نیمه غربی استان سمنان

سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی سمنان از تشدید بارش‌ها در استان سمنان از امروز خبر داد و گفت: خطر سیلابی شدن و جاری شدن روان‌آب‌ها در بسیاری از نقاط استان و از جمله نیمه غربی استان بالا است.
نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، ضمن هشدار در خصوص خطر وقوع سیلاب در این استان و خصوصا در غرب و شمال‌غرب این استان اظهار کرد: از امروز شاهد بارندگی تقریبا شدید در برخی نقاط استان خواهیم بود .
وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که بارندگی‌ها به صورت رگبار، رعد و برق و در برخی نقاط به صورت تگرگ خواهد بود.
سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی سمنان با اشاره به خطر سیلابی شدن خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فصلی ممکن است بارندگی‌ به ایجاد روان‌آب‌ها و سیلاب در نقاطی از استان بی‌انجامد.
وی با اشاره به خطرات احتمالی ناشی از وقوع سیل توصیه کرد: مردم طی امروز و فردا از حضور در حاشیه رودها ، مسیل ها و محل عبور سیلاب پرهیز کنند.
میرشجاع با بیان اینکه بارش‌ها همراه با رعد و برق خواهد بود گفت: در چنین شرایطی خطر صاعقه به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی وجود دارد لذا توصیه می‌شود که در این شرایط حتی‌الامکان از رفتن به کوهستان و مناطق خیلی مرتفع اجتناب کنند.
سرپرست مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص شرایط جوی در نیمه شمالی و شرقی استان نیز گفت: بارش‌ها محدود به نیمه غربی نیست و در این دو روز شاهد بارش باران در اکثر قریب به اتفاق مناطق استان خواهیم بود اما شدت بارش‌ها در نیمه غربی بیشتر خواهد بود
وی با بیان اینکه بعد از این بارش‌ها شرایط به پایداری کامل نمی‌رسد افزود: پنجشنبه نیز شاهد ادامه بارش‌ها در نقاطی از استان خواهیم بود اما شدت بارندگی کمتر از سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود.
وی از ورزش بادهای نسبتا شدید به عنوان دیگر پدیده غالب در این چند روز نام برد و تصریح کرد: در آخر هفته بارش‌ها عمدتا لحظه‌ای و در مناطق مرتفع خواهد بود. ضمن اینکه در این چند روز شاهد کاهش محسوس دمای هوا نیز خواهیم بود.