آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در سمنان

آموزش چهره به چهره ی مفاهیم مدیریت پسماند در آپارتمانهای شهر سمنان آغاز شد
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ، از آغاز طرح آموزش چهره به چهره درب آپارتمانهای شهر سمنان خبرداد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از آغاز طرح آموزش چهره به چهره مفاهیم مدیریت پسماند درب منازل شهرسمنان خبرداد.
حمیدرضا پیوندی در تصریح این خبر گفت: آموزش چهره به چهره با حضور کارشناس آموزش سازمان مدیریت پسماند درهفته دوم اسفندماه از آپارتمانهای شقایق قدیم بلوکهای ۱۰،۹،۵ و ۱۱ آغاز شد که طی این آموزش ها ۷۲ خانوار به تعداد ۵۹۸ نفر بمدت ۱۰۰ ساعت با مفاهیم مدیریت پسماند، شیوه های صحیح تفکیک زباله خشک و تر و راههای کاهش تولید زباله آشنا شدند و در پایان با نصب بروشور مخصوص شیوه مطلوب مدیریت زباله و فرهنگ شهروندی این آموزش ها در این هفته اتمام یافت.
وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش شهرنشینی و آپارتمان نشینی و نقش بسیار برجسته بانوان در خانواده جهت تفکیک زباله از مبداء و تربیت فرزندان با دغدغه های زیست محیطی بعنوان رکن اصلی این آموزش می باشند که هدف از اجرای این طرح را مشارکت شهروندان در بحث مدیریت اجرایی پسماندهای خانگی و شهری ، کاهش هزینه های جمع آوری و کاهش خطرات زیست محیطی و حفظ بهداشت عمومی ، اشاعه فرهنگ صحیح شیوه های مدیریت زباله در آپارتمانها می باشد.
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: آموزش چهره به چهره از سال ۹۲ آغاز گردید و سالانه هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۲۵۰ میلیون تومانصرف آموزش نوآموزان، دانش آموزان و دانش آموختگان و شهروندان سمنانی در بردار و نوید به همشهریان این طرح آموزشی نیز همچنان تا پایان سال ادامه دارد.
امید است با توجه به برگزاری برنامه ها و کارگاههای آموزشی سازمان مدیریت پسماند و همکاری همشهریان،سطح مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبداء که در حال حاضر ۳۶٫۲ درصد می باشد،شاهد افزایش روزافزون این درصدها باشیم و سرانه تولید زباله کاهش یابد.