بالا بودن مصرف مشترکان خانگی برق در استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: میانگین مصرف مشترکان خانگی برق در استان سمنان از استانداردهای جهانی بالاتر است .
به گزارش خبرگزاری تسنیمسمنان، سید محمد موسوی زاده ظهر امروز در نشست شورای معاونان و مدیران شرکت توزیع برق استان سمنان اظهار داشت: کاهش مصرف برق یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت توزیع برق استان سمنان است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مصرف برق در واحدهای صنعتی است افزود: ۱۸۰ واحد صنعتی و ۱۲۰ واحد کشاورزی برای ایام تابستان در طرح‌های کاهش مصرف برق در ایام پیک‌بار سامان‌دهی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: پویش کاهش مصرف برق در ایام تابستان در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید برای کاهش مصرف برق باید همکاری و مشارکت داشته باشند اعلام کرد: با توجه به کمبود آب صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید در اولویت نخست مسئولان قرار گیرد.

موسوی با تأکید بر اینکه ۳۴ دستگاه اجرایی و دولتی استان سمنان در این طرح سامان‌دهی شدند یادآور شد: حضور مشترکان خانگی در راستای اجرای این طرح نقش مؤثری را در کاهش مصرف برق در ایام پیک‌بار ایفا می‌کند.

وی ابراز داشت: میانگین مصرف مشترکان خانگی در استان سمنان از استانداردهای جهانی بالاتر است و این میزان بالغ‌بر ۲ برابر بیش از استاندارد جهانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه در فصل تابستان میزان مصرف برق در استان افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: استفاده از لوازم برقی در ساعت‌های پیک مصرف باید کاهش یابد و تا به استاندارد جهانی نزدیک شویم.