بانک اطلاعاتی سالمندان سمنانی ایجاد می‌شود

فرماندار سمنان با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی از سالمندان سمنانی در دستور کار است گفت: ۴۹۰ سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی سمنان هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی صبح امروز در جلسه کمسیون سالمندان سمنان اظهار داشت: رفع مشکلات سالمندان در حوزه سلامت و معیشت آن‌ها یکی از مهم‌ترین رویکردهای این کمسیون در سمنان است.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت کانون‌های بازنشستگان در سمنان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیسیون است اعلام کرد: در حال حاضر ۳۳ کانون بازنشستگی در سمنان فعالیت می‌کند که نقش مؤثری در پیگیری و رفع مشکلات بازنشستگان دارد.

فرماندار سمنان با اشاره به لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی از سالمندان سمنانی بیان کرد: در این بانک اطلاعاتی تشریح وضعیت سالمندان در شاخص‌های مختلف سلامت، میزان درآمد و تعداد اعضای خانواده و غیره پرداخته می‌شود.

وی افزود: ۴۹۰ سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی سمنان هستند که رسیدگی به مشکلات آن‌ها در اولویت نخست قرار دارد.

دانایی با بیان اینکه رصد وضعیت سلامت سالمندان در دستور کار این کمسیون قرار دارد تصریح کرد: جمعیت استان سمنان با توجه به شاخص‌های آماری رو به سالمندی پیش روی می‌کند و باید نسبت به رسیدگی و ساماندهی قشر سالمند در سمنان اهتمام بیشتری بورزیم.
وی ابراز داشت: توجه به نیازهای سالمندان نیازمند مشارکت و همکاری عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

فرماندار سمنان از برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت ویژه کارکنان فرمانداری خبر داد و گفت: این دوره آموزشی برای کارمندانی است که به زمان پایان خدمت و بازنشستگی نزدیک می‌شوند و مسائل فرهنگی و آموزشی برای ورود به دوره سالمندی در این کارگاه‌های آموزشی تبیین می‌شود.