سودای اخاذی یک‌میلیاردی تعمیرکار تلفن همراه از زن سمنانی

ئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری متهمی که قصد داشت با سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی شاکیه مبلغ یک میلیارد ریال اخاذی کند خبر داد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، سرهنگ حسین صادقی اظهار کرد: این اخاذی به‌دلیل عدم توجه شاکیه به توصیه‌های پلیسی و در اختیار قرار دادن تجهیزات هوشمند خود به افراد ناشناس زمینه‌ این اخازی و کلاهبرداری را فراهم کرده بود.

وی تصریح‌کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع مزاحمت اینترنتی از دادسرای شهرستان شاهرود، پیگیری پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکیه مشخص شد متهم یا متهمین با استفاده از بستر یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید در فضای‌مجازی کرده و با ادعای در اختیار داشتن اطلاعات خصوصی شامل عکس و فیلم شاکی پرونده، درخواست یک میلیارد ریال وجه به منظور عدم انتشار این اطلاعات در فضای سایبری را داشته است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت پرونده، تیمی ویژه از پرسنل مجرب پلیس فتا برای رسیدگی پرونده تشکیل، پیگیری و پی‌جویی پرونده در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ صادقی ادامه داد: با توجه به مستندات و ادله جمع‌آوری شده در سیر تکمیل پرونده مقدماتی، مشخص شد شاکی پرونده چندی قبل بدون رعایت کردن نکات ایمنی در نگهداری تجهیزات هوشمند، گوشی شخصی خود را برای تعمیر در اختیار یکی از تعمیرگاه‌‌های تلفن همراه در سطح شهرستان قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: طی بررسی تخصصی ادله دیجیتال، محتوا و اسناد پرونده، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی یادآور شد:. متهم در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده را داشت، ولی با مواجهه شدن با مستندات جمع‌آوری گردیده به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اخاذی بیان کرد.