طرح باز آفرینی شهر سمنان اجرا می‌شود

شهردار سمنان گفت: این طرح در تمامی محلات منطقه یک شهرداری سمنان اجرا و رونق سکونت طی دو الی سه سال آینده در مناطق یاد شده ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس سمنان، عصر دیروز در دومین جلسه ستاد باز آفرینی شهر سمنان که به ریاست فرماندار سمنان و با حضور شهردار و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان سمنان در فرمانداری این شهر تشکیل شد، اجرای این طرح مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

شهردار سمنان اظهار کرد: نسخه ستاد باز آفرینی شهری چند سالی است از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان همگرایی برای فعالیت در بافت‌های نا کارآمد، تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی تجهیز شده است.

سید محمد ناظم رضوی افزود: این طرح ناظر بر این است که تمامی دستگاه‌های دولتی و عمومی با همگرایی و متمرکز کردن فعالیت‌های خود در زمینه‌های بهسازی، نوسازی و بازسازی در بافت و تخصیص اعتبارات سالیانه در ساخت شهری همگون و متناسب اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از تهی شدن بافت‌ها، جلوگیری از انقطاع و جدایی فرهنگی و هویتی در شهر و توسعه شهری است.

شهردار سمنان، مرمت و احیا بافت‌های تاریخی و ایجاد سرزندگی در بافت‌های شهری و حل معضلات اجتماعی در بافت‌های نا کارآمد را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

وی گفت: قرار است این طرح در تمامی محلات منطقه یک شهرداری سمنان اجرا شود و

قصد داریم تا با اجرای این طرح رونق سکونت را طی دو الی سه سال آینده در مناطق یاد شده ایجاد کنیم.

ناظم رضوی افزود: دستگاه‌هایی از جمله شهرداری، میراث فرهنگی، آب، برق و گاز و سایر دستگاه‌های خدماتی باید سالیانه ۳۰ درصد از اعتبارات خود را به اجرای این طرح اختصاص دهند.

بر اساس این گزارش سومین جلسه باز آفرینی شهر سمنان اواخر بهمن با ارائه پیشنهاد‌ها و میزان اعتبارات اختصاصی دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود.