آغاز عملیات اجرایی طرح احداث میدان شهید ‌دریادار همتی

هفته گذشته و در نخستین روز از هفته دولت، آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث میدان شهید دریادار محمدابراهیم همتی، با حضور استاندار و فرماندارسمنان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاون امور عمرانی استانداری و خواهر گرانقدر شهید دریادار محمدابراهیم همتی برگزار شد.

این پروژه البته به طور رسمی در بهمن‌ماه سال ۹۳ رسانه‌ای شد و مسئولان وقت شهرداری سمنان این پروژه را یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری سمنان توصیف کرده بودند. رمضانعلی حیدریان، عضو شورای اسلامی شهر سمنان نیز کم‌تر از یک‌ماه قبل اعلام کرده بود که طرح احداث این میدان، دست‌کم از سه سال قبل مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفته است.
اما شهردار سمنان در آیین کلنگ‌زنی این پروژه با گرامیداشت یاد و خاطره سلحشوری‌های امیر دریادار شهید محمدابراهیم همتی، اظهار داشت: این شهید والامقام، با فرماندهی ناوچه پیکان در روز هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹، به پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی به جنگی تمام‌عیار در خلیج‌فارس وارد شد و پس از رشادت‌های بسیار در این روز به شهادت رسید و نام و یادش به پشتوانه‌ای ارزشی برای شهر سمنان تبدیل شد. موسوی با خاطرنشان ساختن این مطلب که طرح احداث میدان دریادار همتی در عرصه‌ای به مساحت یک هکتار از مدت‌ها قبل در دستور کار شهرداری سمنان قرار گرفته بود، گفت: این پروژه با معارضات بسیاری از جمله معارضات ملکی روبرو بود که با توجه به تعامل مطلوب شهروندان، امور مربوط به تملک‌ها در دو بخش شمالی و جنوبی این میدان به انجام رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان