آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تداوم فاز دوم اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرهای تابعه این دانشگاه خبر داد و گفت: مراکز تجمیع واکسیناسیون ایجاد خواهند شد.

دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فاز دوم واکسیناسیون با سرعت خوب در سطح استان سمنان در حال انجام بوده و شبکه بهداشت و درمان با کیفیت خوبی واکسن‌ها را تزریق می‌کنند، بیان کرد: واکسیناسیون کار دشوار و طاقت فرسایی است اما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان فاز نخست آن شامل پاکبانان، کادر درمانی و… به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه فاز دوم واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است، بیان داشت: نیمی از سهمیه واکسن‌های کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال تزریق شده و مابقی نیز در این هفته و هفته آتی تزریق می‌شود و لذا از این بابت مشکلی نداریم.

ایجاد آزمایشگاه دوم تخصصی

وی با بیان اینکه دو زیرساخت مهم شامل ایجاد دومین آزمایشگاه تخصصی کرونا و همچنین ایجاد درمانگاه‌های سرپایی و مداوای بیماران کرونا اموری بود که توانست به ما کمک کند، گفت: هم اکنون روند مبارزه با کرونا به خوبی در شهرهای تابعه دانشگاه در حال انجام است.

دانایی از ایجاد مراکز تجمیع واکسیناسیون در سالن‌های ورزشی سطح شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و بیان کرد: اولین مرکز در روز دوشنبه در سمنان آغاز به کار خواهد کرد و به تدریج در دیگر شهرستان‌های تابعه دانشگاه شامل گرمسار، دامغان و… نیز شاهد تجهیز و تکمیل آن خواهیم بود.

وی همچنین در ادامه افزود: نظارت بر اصناف در راستای اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، حمایت از بیماران کرونایی آسیب دیده و اقدامات مورد نیاز بیماران، در ادامه طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و بسیج با قوت انجام می‌شود اما مردم نیز می‌بایست رعایت پروتکل‌ها را به خوبی داشته باشند تا در این زمینه موفق عمل کنیم.