اجرای طرح شبکه ارتباطی باشگاه زوج‌های جوان در استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سمنان با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق زوج‌های جوان در پنج سال اول زندگی مشترک است، گفت: برای کاهش طلاق طرح شبکه ارتباطی باشگاه زوج‌های جوان پیگیری می‌شود.

مصطفی مرادی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش همگانی استان سمنان با بیان اینکه اجرای طرح هماهنگی شبکه ارتباطی باشگاه‌های زوج‌های جوان برای تسهیل و پایداری ازدواج جوانان در استان سمنان در دستور کار است، ابراز کرد: هدف ویژه اجرای این طرح کاهش آمار طلاق و آسان سازی ازدواج است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ۵۰ درصد طلاق زوج‌های جوان در پنج سال اول زندگی مشترک روی می‌دهد که با اجرای طرح شبکه ارتباطی باشگاه زوج‌های جوان می‌توان این آمار را کاهش داد، افزود: سه هزار و ۴۰۰ مورد ازدواج در استان سمنان در سال ۹۸ ثبت شده است.

اعطای تسهیلات بانکی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: اعطای تسهیلات و خدمات رفاهی، تخصیص تخفیف‌های ویژه برای خرید اقلام ضروری، ایجاد انگیزه برای حضور زوجین در کلاس‌های آموزشی در شبکه ارتباطی باشگاه زوج‌های جوان پیش بینی شده است.
مرادی با بیان اینکه خدمات در شبکه ارتباطی باشگاه‌های زوجین جوان به صورت عمومی و خصوصی برنامه‌ریزی‌شده و بسیاری از این طرح‌ها با کمک نرم افزارها انجام خواهد شد، گفت: در بحث خدمات عمومی، خدماتی به زوجین ارائه خواهد شد که در بین اعضای جامعه متداول است و همکاری واحدهای صنفی در این بخش اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه در زمینه خدمات خصوصی هم از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به عنوان مثال برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: در وهله اول شبکه ارتباطی باشگاه زوج‌های جوان در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه به صورت پایلوت انجام می‌شود

تکمیل دوره‌های مشاوره‌ای

مهسا شاه حسینی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اجرای دقیق طرح شبکه ارتباطی باشگاه زوج‌های جوان در دستور کار باشد، گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج اکنون در استان سمنان در حال انجام است لذا می‌بایست هماهنگی شبکه ارتباطی باشگاه زوج‌های جوان مکمل دوره‌های مشاوره‌ای وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نباید مدیران دستگاه‌های اجرایی سلیقه‌ای عمل کنند و جلسات توجیهی در این راستا برگزار شود، افزود: مداخله‌ها در اجرای این طرح باید هوشمندانه و باهدف کمک به کاهش آمار طلاق و ثبات در ازدواج زوج‌های جوان باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان