احراز صلاحیت ۲۵۵۱ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان سمنان

سمنان ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به نام نویسی ۲ هزار و ۷۰۷ نفر برای نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان، گفت: صلاحیت ۲ هزار و ۵۵۱ نفر از این تعداد احراز شد.

احراز صلاحیت ۲۵۵۱ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان سمنان

سعید متقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از مجموع ۲ هزار و ۷۰۷۰ ثبت نام کننده برای نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان ۲۲ نفر احراز صلاحیت نشدند و ۱۳۴ نفر نیز انصراف دادند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، فرمانداران و بخشداران از روز هجدهم تا فردا بیستم اردیبهشت ۹۶ مهلت دارند تا نسبت به انتشار آگهی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام کنند.

متقی اضافه کرد: در مجموع، ۷۴۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان وجود دارد که ۴۵۰ شعبه شهری و ۲۹۲ شعبه روستایی است که از این تعداد ۶۰۲ شعبه ثابت و ۱۴۰ شعبه سیار است و تعداد شعبه های اخذ رای نسبت به انتخابات دوره گذشته شوراها ۶ درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان الکترونیکی برگزار می شود و صندوق الکترونیک و دستگاه احراز هویت به استان سمنان رسیده و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

۹۸۰ صندوق الکترونیکی اخذ رای و ۳۱۵ دستگاه احراز هویت در استان سمنان وجود دارد.

شوراهای اسلامی شهر دوره چهارم در استان سمنان ۱۱۸ عضو داشت که ۶ نفر از آن ها زن و ۱۱۲ نفر مرد بودند که ۱۰۹ نفر آنان شامل ۹۲٫۳ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و شوراهای اسلامی روستایی در استان سمنان ۸۷۶ عضو داشت که شامل ۸۵۰ مرد و ۲۶ زن بود که ۲۰ درصد آن ها تحصیلات دانشگاهی داشتند.

طبق سرشماری ۹۵، استان سمنان ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر جمعیت دارد که ۵۶۰ هزار و ۵۲۰ نفر از آن جمعیت شهری و بقیه جمعیت روستایی است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ ماه اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، ۲۰ شهر، ۱۵ بخش و ۴۰۰ روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و ۱۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۶۴۲ نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان