دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: انتخابات در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و دامغان به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سعید متقی در دومین جلسه دوره آموزشی بازرسان و سربازرسان انتخابات سمنان اظهار داشت: انتخابات تمام الکترونیکی در ۱۵۰ شهر در سراسر کشور برگزار می‌شود و سهم استان سمنان با توجه به پراکندگی جمعیت در سه شهرستان سمنان، دامغان و مهدی‌شهر است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر این شهرستان‌ها بر اساس جمعیت ۷ نفره و ۹ نفره است خاطرنشان کرد: به‌کارگیری قشر جوان در هیئت اجرایی و نظارتی در انتخابات همواره جزئی از سیاست‌های نظام است که با حضور و استقبال پررنگ آنان همراه بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به ابلاغیه ۱۸ بندی مقام معظم رهبری درباره انتخابات اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این ابلاغیه به سه اصل قانون مداری، حضور حداکثری مردم، برگزاری انتخاباتی سالم تأکید کردند و این سه اصل در دستور کار ستاد اجرایی انتخابات قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه سخنان و دستورات مقام معظم رهبری در این راستا می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند یادآور شد: دشمنان در تلاش هستند با ایجاد خلل در امنیت روانی جامعه مانع از حضور مردم درصحنه انتخابات شوند.

متقی با اشاره به اهمیت نقش بازرسان و سربازرسان در فرآیند برگزاری انتخابات افزود: صیانت از رأی مردم و حفظ امنیت سیاسی و اجتماعی در برهه انتخابات یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اعضای هیئت نظارت و بازرسی در انتخابات است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی برگزاری این دوره‌های آموزشی را برای هم‌افزایی و هم‌فکری اعضای هیئت بازرسی و نظارت مفید دانست و گفت: بازرسان موظف هستند بر قوانین انتخاباتی و نظارتی آگاهی کامل داشته باشند تا در صورت مشاهده تخلف اقدامی به‌جا و شایسته انجام دهند.

مهدی صمیمیان رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات سمنان در این جلسه با اشاره به تعداد بازرسان و سربازرسان اظهار داشت: ۶۴ درصد از بازرسان و سربازرسان از آقایان و ۳۶ درصد از بانوان انتخاب شدند که ۵۰ درصد از این افراد دارای تحصیلات دکترا و کارشناسی ارشد هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان