اسباب‌کشی سمنانی‌ها در نوروز، فقط با مجوز از کلانتری‌ها

سرهنگ رضا بینقی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: جابجایی اسباب منزل از اول تا چهاردهم فروردین سال آینده در سطح شهرهای استان به منظور پیشگیری از وقوع جرم، بدون گرفتن مجوز ممنوع است.

بینقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهروندانی که مجبور به جابجایی اسباب منزل در ایام نوروز هستند باید با کلانتری محل سکونت خود هماهنگ کرده و مجوز بگیرند.

وی ادامه داد: خالی ماندن خانه‌ها در روزهای ابتدایی سال، فرصت مناسبی برای سارقان منزل ایجاد می کند که در قالب اسباب‌کشی دست به سرقت از خانه‌ها بزنند و مجوز اسباب‌کشی در واقع راهکار پیشگیرانه از سرقت است.

وی بیان کرد: رعایت نکات ایمنی، مهمترین اصل در پیشگیری از سرقت است و توصیه می‌شود اهل خانه هنگام خروج از منزل حتما به یکی از همسایگان معتمد و یا اقوام درجه یک خود حضور نداشتن خود را در منزل اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: فرهنگ همسایه‌بانی و اطلاع به همسایه مورد اعتماد برای سرزدن به خانه و خاموش و روشن کردن روشنایی خانه در ساعت‌های متعارف نقشی مهم در پیشگیری از سرقت دارد.

استفاده از تجهیزات و قفل های ایمنی، نصب چراغ‌ زمان‌دار در خانه، صورت برداری از لوازم منزل و نصب دوربین از جمله نکات ایمنی است که می تواند از سرقت منازل جلوگیری کند.

سارقان از خلوتی شهر در روزهای تعطیل عید نوروز برای ارتکاب به جرم و سرقت اقدام می‌کنند و پلیس با تمهیدات ویژه در این روزها، در تلاش برای ارتقای ضریب امنیت شهر است، اما مشارکت شهروندان و رعایت نکات ایمنی کمک‌کننده در کاهش سرقت است.