مرکز استان و شاهرود، دارای بیشترین تخلف صنفی سمنان

سید مهدی برهانی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: بیشترین تخلف صنفی این استان در بهمن امسال براساس نظارت‌های انجام شده مربوط به شهرستان های سمنان و شاهرود است.

سید مهدی برهانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بیشترین تخلف صنفی ثبت شده در استان سمنان براساس نظارت‌های انجام شده در زمینه درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور است.

وی ادامه داد: بازرسان اصناف به تنهایی و هم از طریق گشت مشترک با بازرسان دیگر بخش‌های نظارتی مانند اداره‌کل دامپزشکی استان و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بر فعالیت واحدهای صنفی استان نظارت می‌کنند.
بازرسان اصناف بر تخلف های صنفی مانند گران‌فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، کالای قاچاق، حراج غیر قانونی و تقلب نظارت و موارد تخلف را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی کرده و تشکیل پرونده می‌دهد.

وی تصریح کرد: بهمن امسال ۳۰۰ پرونده مربوط به تخلف‌های صنفی با کشف تخلف به وسیله بازرسان اصناف در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

وی یادآور شد: بهمن امسال هیچ واحدی به دلیل تخلف‌های صنفی در استان سمنان پلمب نشد و متخلفان فقط با تشکیل و رسیدگی به پرونده در اداره‌ کل تعزیرات حکومتی استان جریمه شدند.

نظارت بر بازار شب عید در سراسر استان سمنان به منظور حفظ آرامش و تنظیم بازار و حفظ حقوق مصرف کننده افزایش یافته است.
وی گفت: شهروندان هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی استان را گزارش دهند و در کمترین زمان ممکن بخش بازرسی و نظارت اتاق اصناف سمنان نسبت به رسیدگی پرونده‌های تخلف اقدام می کند.

۳۰ هزار و ۱۹۵ واحد صنفی دارای پروانه کسب در هشت شهرستان استان سمنان فعالند که از این تعداد پروانه کسب ۲۲ هزار و ۸۴۹ واحد به نام آقایان ثبت است.