افزایش مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر مستقیم دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان گفت: افزایش مطالعه در کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی تأثیر مستقیم دارد و در تحقق این امر، به حمایت‌های مادی و معنوی نیروی انتظامی نیازمندیم.

به گزارش مرآت، نشست مشترک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با فرمانده انتظامی این استان با هدف معرفی جشنواره اهدای کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم منطقه، کتابخانه‌های عمومی همه‌روزه برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی را برگزار می‌کنند که به‌تبع آن، افزایش آگاهی مردم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش افزود: برای بالا بردن دانایی و آگاهی‌بخشی به جامعه همکاری همه دستگاه‌های اجرایی لازم است.

وی گفت: بی‌تردید یکی از راه‌های کاهش جرم مطالعه بیشتر نوجوانان و جوانان است و باید زیرساخت‌های مطالعاتی موردنیاز افراد جامعه را فراهم کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری جشنواره اهدای کتاب و جمع‌آوری منابع مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این طرح تا اول آبان ماه سال جاری در سمنان ادامه دارد.

سردار روح‌الامین قاسمی، فرمانده انتظامی استان سمنان نیز در این دیدار بر اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی در میان خانواده بزرگ نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: همه تلاش ما این بوده که در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان خانواده بزرگ نیروی انتظامی برنامه‌ریزی کنیم و در این راستا، اطلاع‌رسانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ضروری است.

وی هم‌چنین راه‌اندازی ایستگاه‌های کتاب را در کلانتری‌ها پیشنهاد داد و گفت: مطالعه و کتاب‌خوانی در وقت‌های اضافی به علت تردد زیاد مردم در این مکان‌ها بسیار مؤثر است.

فرمانده انتظامی استان سمنان در خصوص همکاری و حمایت‌های ناجا از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی خبر داد و گفت: حمایت از ترویج فرهنگ رضوی وظیفه ملی و مذهبی هر ایرانی است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان