افزایش ۲۷ درصدی تصادف های شهری استان سمنان

سرهنگ ‌موسی بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان تعداد تصادف های فوتی ۶ ماه نخست سال گذشته این استان را ۱۱ فقره خواند و گفت: تصادف های مذکور در ۶ ماه نخست امسال با ۲۷ درصد افزایش به ۱۴ فقره رسید.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ‌موسی بزرگی روز یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد افزود: تصادف های جرحی معابر درون شهری در استان سمنان در ۶ ماه نخست سالجاری، یک هزار و ۴۹ فقره است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۸ درصد افزایش داشته است.

۳۴ نقطه حادثه‌خیز در مجموع معابر شهری استان در سال ۱۴۰۰ احصاء شده که تاکنون چهار نقطه آشکار سازی و ۲ نقطه نیز ایمن‌سازی شده است.

تاکنون اقدام موثری برای ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز درون شهری استان صورت نگرفته که نیاز است این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نبود توجه به جلو با ۳۰.۵ درصد و عدم ‌رعایت حق تقدم با ۲۷ درصد، بیشترین فراوانی علت تصادفات معابر درون شهری استان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بوده است که سرهنگ بزرگی به آن اشاره کرد.

هم چنین سواری با ۷۱ درصد، بیشترین فراوانی نوع کاربری وسیله نقلیه در تصادفات معابر درون شهری طی ۶ ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده است.