استان سمنان پایان هفته سردی در پیش دارد

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای استان روزهای پایانی این هفته تا صفر درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و نقاط مختلف هوای سردی در پیش دارند.

ایرج مصطفوی روز دوشنبه۲۶ مهر ۱۴۰۰ به ایرنا افزود: طبق پیش بینی و نقشه های پیش‌یابی سامانه ناپایدار جوی روزهای آینده وارد هوای استان سمنان می شود و تاثیراتی بر شرایط آب و هوایی در پی دارد.

وی با اشاره به تقویت فعالیت سامانه جوی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه ارتفاعات بارش باران و برف، در بیشتر نقاط استان وزش باد شدید و گرد و خاک به همراه سوز و سرما دور از انتظار نیست.

امروز و فردا جوی به نسبت پایدار بر استان حاکم خواهد بود و فقط در ساعات بعدازظهر با ورود امواج کم‌دامنه ناپایدار در استان رشد ابر و در ارتفاعات بارش های پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات بارش باران و برف انتظار می‌رود.

از چهارشنبه تا جمعه دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می یابد و نوسان دمایی محسوسی در پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان ۱۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد، گفت: امروز رضوان و شهمیرزاد به ترتیب دمای پنج و هشت درجه و گرمسار و آرادان دمای ۲۹ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

روز پنجشنبه شهمیرزاد و رضوان دمای صفر درجه سانتیگراد را در پیش دارند و احتمال یخبندان درارتفاعات نیز وجود دارد.