افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان در سمنان

قیمت انواع نان در سمنان از دیروز سه شنبه ۲۰ مهرماه در حالی حدود ۳۰ درصد افزایش یافت که در عین حال اتحادیه نانوایان پیش از گران شدن این کالای اساسی هیچ گونه اعلام رسمی را انجام نداد.

جمعی از شهروندان سمنانی روز سه شنبه با ارسال پیام هایی در فضای مجازی به ایرنا نسبت به افزایش قیمت نان بدون اطلاع قبلی گلایه کردند.

آنان عنوان کردند که نان های سنگک و بربری را امروز با قیمت بالاتری نسبت به روز گذشته خریداری کردند. یکی از شهروندان عنوان کرد که نان بربری را روز گذشته یک هزار و ۸۰۰ تومان و امروز با قیمت ۲ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کرده است. هم چنین نان سنگک امروز به قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به شهروندان سمنانی عرضه شد در حالی که روز گذشته قیمت این نان یک هزار و ۶۵۰ تومان بود.

بنا بر کسب اطلاع خبرنگار ایرنا، در جلسه یکشنبه هفته جاری ستاد تنظیم بازار استان سمنان مصوب شده بود که قیمت نان حدود ۳۰ درصد افزایش یابد. این ستاد هم چنین اتحادیه نانوایان را مکلف کرده بود نرخ های نان را اعلام و اطلاع رسانی کند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان سمنان به ایرنا گفت: قیمت انواع نان در نقاط مختلف استان از امروز سه شنبه حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

این افزایش قیمت مربوط به هزینه های خبازی است.

خبرنگار ایرنا از وی خواست که نرخ انواع نان در استان را اعلام کند که جعفریان در پاسخ گفت که بزودی و به احتمال زیاد در روز شنبه آینده نرخنامه رسمی را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

پیشتر و در نهم اردیبهشت ماه امسال نیز افزایش قیمت نان در سراسر استان سمنان بر اساس دستورالعمل تصویب شده در ستاد تنظیم بازار استان اجرایی شده بود. بر اساس آن مصوبه قیمت انواع نان سنتی، فانتزی و محلی ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش یافته بود.