انتخاب دانشگاه سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در شبکه دانشگاهی یونسکو

به گزارش ایسنا، دکتر شمس الضحی ابوالمعالی، مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شبکه یونسکو، دانشگاه سمنان به عنوان تنها دانشگاه کشور، موفق به ایجاد دفتر و آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی علوم زیستی در سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شد .

دکتر شمس الضحی ابوالمعالی مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان ۳دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این تفاهم نامه به امضای دکتر مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان، پرفسور ایروپتیان رییس کرسی منطقه آسیایی یونسکو (وابسته به سازمان ملل ) و دکتر محمد نبیونی هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران رسید .

مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان ادامه داد: چند دانشگاه دیگر نیز در کشور با یونسکو تفاهم نامه امضا کرده‌اند اما دفتر همکاری‌های علمی یونسکو در دانشگاه سمنان مستقر خواهد شد.

دکتر ابوالمعالی با بیان اینکه ایجاد این دفتر در توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی زیست شناسی سه طرف تفاهم نامه بسیار موثر خواهد بود افزود: انجام فعالیت‌های علمی مشترک از قبیل برگزاری جلسات علمی، کنفرانس‌ها ،ظرفیت سازی ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی بین المللی و تحقیقاتی و تبادل تجربیات ، تبادل اطلاعات علمی مشترک و پیشبرد همکاری‌های علمی و اموزشی و تقویت فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه علوم زیستی در سطح منطقه و بین المللی از دیگر مواردی است که در قالب این تفاهم نامه پیگیری می‌شود .

وی همچنین ایجاد مجله علمی بین المللی بیوتکنولوژی کویر را از دیگر نتایج انعقاد این تفاهم برشمرد و گفت : دفتر این مجله نیز در دانشگاه سمنان مستقر خواهد شد .

مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه پیگیری‌ها و حمایت‌های رئیس و هیات رئیسه دانشگاه سمنان در اختصاص این امتیازات به گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان بسیار موثر بود خاطرنشان کرد: انقعاد این تفاهم نامه گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان را که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده از سطح ملی به بین‌المللی ارتقاء داد .

دکتر نصیری رئیس دانشگاه سمنان نیز در آئین انعقاد این تفاهم نامه همکاری که به صورت مجازی انجام شد اظهار امیدواری کرد : انعقاد این تفاهم‌نامه بابی برای افزایش همکاری‌های علمی بین المللی و تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه سمنان باشد .