ثبت نام سه هزار سمنانی در طرح ملی مشاغل خانگی

به گزارش ایرنا، علی منصفی راد، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: سه هزار و ۱۶ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در استان به همت جهاددانشگاهی شناسایی و ثبت نام کردند.

علی منصفی راد روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکهزار و ۳۰۰ نفر است و تا کنون سه هزار و ۱۶ نفر در استان سمنان در قالب طرح ملی مشاغل خانگی رصد و پایش شده اند و اطلاعات شغلی آن ها جمع آوری و در سامانه این طرح ثبت شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در کشور با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می شود، افزود: پس از پایش و رصد اطلاعات شغلی متقاضیان، افرادی که واجد شرایط باشند برای توانمندسازی شغلی و با هدف پایدارسازی مشاغل و اتصال به بازار به افراد پیش‌ران متصل خواهند شد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان، و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر را در ۳۱ استان کشور دارد .

منصفی راد بیان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان در جهت اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان از تمام ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد، امید است پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، باعث نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد به‌ویژه در سال «جهش تولید» شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و فقدان اتکا به وام، توجه به پیش‌رانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به نقش و جایگاه برندسازی کیفیت محصولات و بسته بندی در اتصال به بازار، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات، از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

وی با دعوت از عموم علاقه‌مندان و واجدان شرایط برای ثبت ‌نام در این طرح به شرایط استفاده متقاضیان اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال سن، بومی بودن، نداشتن اشتغال تمام‌وقت، و برخوردارنبودن از بیمه کارفرمایی، شرایط اعلام شده برای متقاضان این طرح است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان تاکید کرد: علاقه مندان در صورت برخورداری از این شراط می توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir ثبت نام کنند.