بانوی رزمی‌ کار سمنانی مدال برنز قهرمانی آسیا را کسب کرد

نرگس افضلی، رییس‌ هیات کاراته استان سمنان گفت: «الینا صفاجو» کاراته‌کار با مربیگری ریحانه نصیری مربی سمنانی برای نخستین بار در تاریخ کاراته استان به عنوان عضو تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال برنز شد.

نرگس افضلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: صفاجو نماینده سمنانی در ترکیب تیم ملی کاراته کشور در رده پایه جوانان برای نخستین‌بار در تاریخ کاراته استان سمنان عضو تیم ملی شد و در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند با پرچم ایران به مصاف حریفان رفت.

وی ادامه داد: صفاجو رزمی کار سمنانی در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور ازبکستان در حال برگزاری است ، در وزن منهای ۵۹ کیلوگرم کومیته جوانان به میدان رفت.
افضلی تصریح کرد: رزمی‌کار سمنانی در گام نخست «موروزاو» از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و با قبول شکست مقابل «باکیروا» از قزافستان به دیدار رده بندی راه یافت و با پیروزی برابر حریف اردنی صاحب گردن‌آویز برنز شد.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی مختلف تا ۲۹ آذر به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می شود.

افضلی اضافه کرد: کاراته کاهای استان بعد از شیوع کرونا، با وجود تعطیلی سالن ها و باشگاه های ورزشی، با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در اردوهای تمرینی تیم ملی حضور یافتند و آمادگی خود را برای درخشش در رقابت های فراملی حفظ کردند که امیدواریم شاهد افتخارآفرینی آنها باشیم.

افضلی با اشاره به ظرفیت قهرمانی استان سمنان در رشته کاراته ، خاطرنشان کرد: جامعه کاراته استان نیاز به توجه و حمایت مالی بیش از پیش از سوی مسئولان دارد.

رییس هیات کاراته استان سمنان افزود: با توجه به بودجه محدود هیات کاراته، کاراته‌کاها به صورت مستمر در مسابقات کشوری و استانی حضور دارند و نبود بودجه کافی با وجود هزینه های بالای مسابقات و اعزام های مکرر ورزشکاران چالش هایی را برای هیات به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات قهرمانی آسیا از بیست و پنجم تا بیست نهم آذر در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود.