یک هفته آلایندگی هوا در انتظار استان سمنان

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، از یک هفته آلایندگی هوا به علت سکون و پایداری جوی خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هشدار سطح زرد این اداره کل مربوط به صبح امروز تا چهارشنبه هفته آینده است.

ایرج مصطفوی بیان کرد: پایداری و سکون و جو و مهیابودن شرایط جوی جهت انباشت آلاینده ها در سطح زمین و افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده های جوی به ویژه در نواحی صنعتی، غربی، و مرکزی استان سمنان، مخاطره اصلی در قالب این هشدار زرد محسوب می‌شود.

غبارآلودگی و افزایش غلظت غبار و آلاینده های جوی، و کاهش کیفیت وضع هوا، مهمترین پیش‌بینی‌ها در قالب هشدار زرد است.

پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز، کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان در این زمینه است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.