تشکل‌های گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تقویت و حمایت شوند

به گزارش ایرنا، علی اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان سمنان با تاکید بر ضرورت تشکل‌گرایی گفت: تشکل‌های گردشگری و صنایع‌دستی با هدف رونق فعالیت فرهنگی در استان باید تقویت و از جنبه‌های مختلف حمایت شوند.

علی اصغر جمعه‌ای روز چهارشنبه در دیدار با مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان در این اداره کل افزود: تشکل‌های گردشگری و صنایع‌دستی می‌توانند نقش مهمی در اشتغال‌زایی داشته باشند.

وی بیان کرد: تشکل های تخصصی منسجم می‌توانند در پیشبرد اهداف نقش مهمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان سمنان حامی اداره کل میراث‌فرهنگی استان و تشکل‌های زیر نظر این اداره است، افزود: تقویت تشکل‌ها زمینه‌ساز مطالبه‎گری و هم‌افزایی در حل اختلافات است.

جمعه‌ای گفت: اعضای تشکل‌ها می‌توانند از خدمات اتاق بازرگانی نیز استفاده کنند و عضویت تشکل در اتاق بازرگانی در حمایت از افراد و طرح‌ها موثر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان سمنان با ابراز رضایت از مرمت و بهسازی خانه‌های تاریخی در استان گفت: این خانه‌ها به اعتبار شهری می افزایند و زمینه‌ساز جذب هر چه بیشتر گردشگران هستند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی استان سمنان نیز گفت: راه‌اندازی و تقویت تشکل‌ها از برنامه های اصلی این اداره کل است.

مهدی جمال افزود: تا کنون فراخوان تشکل‌های صنایع‌دستی و گردشگری در استان اعلام شده و اعضای متخصص و خبره برای عضویت در این تشکل‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی استان سمنان با اشاره به اینکه مرمت خانه‌های تاریخی از جمله برنامه‌های مداوم این اداره کل است، گفت: در نظر است یکی از خانه‌های تاریخی مرمت شده تبدیل به بوتیک‌هتل شود.

۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۸۱ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر و ۲۳ خانه مسافر در استان سمنان وجود دارد.

بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و ۸۱۳ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده که ظرفیتی بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاران است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان