تغییر وضعیت دو شهرستان نارنجی در استان سمنان

حبیب‌الله خجسته پور، سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از تغییر وضعیت دو شهرستان نارنجی این استان به وضعیت زرد خبر داد و گفت: استان سمنان با تغییر رنگ شاهرود و دامغان از نارنجی به زرد بر مدار ثبات قرار گرفته است.

حبیب‌الله خجسته پور در گفتگو ایسنا و اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: از ۸ شهرستان استان سمنان ، سه شهرستان در وضعیت آبی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهرستان‌های میامی ، آرادان و سرخه دارای رنگ‌بندی آبی و سایر شهرستانها نیز در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی نیز تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد .

خجسته پور گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، طی دو هفته‌ی آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی ۱ تا ۴ در شهرستانهای با وضعیت آبی و فعالیت گروه‌های ۱ تا ۳ در شهرستانهای با وضعیت زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح همچنان به قوت خود باقی است ؛ با تشریح وضعیت تردد خودروهای شخصی در سطح استان گفت : خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلا مانع است.

وی افزود: بر اساس قانون و بمنظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره‌ی شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه است.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از مردم استان درخواست کرد تا در ایام تعطیلات نوروزی ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری در سطح شهرستان‌های استان و استان‌های دیگر به هیچ وجه به شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی و قرمز سفر نکرده و با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری کنند.