گازسوز شدن رایگان ۲هزار و ۹۰۰ خودرو در استان سمنان

علی اکبر عرب عامری، مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ خودروی عمومی در سراسر استان در قالب طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی به صورت رایگان دوگانه‌سوز شد.

عرب عامری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: خودروهای ناوگان عمومی تک سوز شامل تاکسی‌ها، ون و وانت‌بارها به صورت ۱۰۰ درصد رایگان دوگانه ‌سوز می‌شود.

وی بیان کرد: مالکان خودروهای مسافربر شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی استان سمنان نیز با ثبت‌نام در سامانه ” irngv.mimt.gov.ir ” می‌توانند درخواست خود برای گازسوزکردن خودرو را ثبت کنند.

پنج کارگاه شامل سه کارگاه در سمنان و ۲ کارگاه در شاهرود برای گازسوز کردن خودروهای عمومی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: سه‌هزار و ۶۰۰ متقاضی برای دوگانه سوز کردن خودروی خود در سامانه اعلام شده در استان سمنان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ خودرو گازسوز شده و بقیه درخواست‌ها با اولویت در ثبت نام اجرایی می‌شود.

۷۲ تا ۹۶ ساعت پس از ثبت درخواست برای گازسوز کردن خودرو در سامانه، درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در کارگاه ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر کلیه مراحل تبدیل تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد و با توجه به ۴۲ باب جایگاه سوختگیری سی‌ان‌جی موجود در استان ، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه در استان داریم و در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت جایگاه ها در حال بهره برداری است و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.