افتتاح پروژه های شهرداری در هفته دولت

به گزارش روابط عمومی شهرداری سمنان ،شهردار سمنان از افتتاح پروژه های هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال خبر داد .

حسین موسوی اظهار داشت: در هفته دولت سه بوستان بزرگ به بهره برداری می رسد که بزرگ ترین آنها بوستان سه هکتاری آسیاب است که درضلع شمال غربی میدان امام حسین(ع) واقع شده و ۱۵ میلیارد ریال برای بهره برداری از ان هزینه شده است .

وی احداث این بوستان زیبا را در بهبود سیما و منظر شهری و افزایش فضاهای تفریحی شهر سمنان موثر دانست و افزود: این پارک در مسیر مسافران و زائران امام رضا (ع) قرار دارد و مکان خوبی برای استقرار و اسکان آنهاست .

شهردار سمنان افزود: احداث بوستان خطی سرو هم از ابتدای امسال به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته بود و در زیربنای ۱۳ هزار مترمربع واقع شده و سه میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است .

وی درباره بوستان نگارستان هم گفت: این بوستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیر بنا دارد و هزینه ای بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در برداشته است .

موسوی بهسازی پارک سنگی و بلوار ولیعصر سمنان را دیگر پروژه افتتاحی هفته دولت اعلام کرد و افزود: بهسازی این پارک ۴ میلایرد و ۶۵۰ میلیون ریال هزینه در برداشته و هم اکنون تبدیل به یکی از زیباترین پارک های شهر شده و مورد اقبال شهروندان قرار گرفته است .

وی توسعه و بهسازی و تجهیز پارک کوهستان را یکی از اولویت های مهم شهرداری سمنان عنوان و تصریح کرد: قرار است پایه پرچم ۷۵ متری فلزی نیز با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در پارک کوهستان نصب شود و پرچم زیبای ایران بر بام شهر سمنان به اهتزاز درآید .

به گفته وی آسفالت معابر با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و کف پوش معابر و جدولگذاری سطح شهر با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال از دیگر خدماتی است که شهرداری سمنان در شش ماهه اول امسال برای رفاه شهروندان خوب شهر اخلاق به انجام رسانده است .

به گفته وی هزینه بهره برداری از این پروژه ها بیش از ۵۰ میلیارد ریال است .

شهردار سمنان همچنین از کلنگ زنی ۴ پروژه با اعتبار ۳۱۱ میلیارد رال در هفته دولت خبر داد و افزود: بوستان علویان (ع) به مساحت تقریبی ۶ هزار متر مربع در مجاورت بقعه متبرکه امامزادگان علویان (ع) و باززنده سازی محوطه بقعه متبرکه امامزادگان علویان(ع) در هفته دولت کلنگ زنی می شود .

وی اظهار داشت: خوشبختانه دسترسی مطلوبی از ضلع شمال این بقعه متبرکه به بلوار علویان ایجاد شده و افزون براین،زمین یک هکتاری واقع در شمال این بقعه به عنوان بازار روز مورد بهره برداری زائران قرار گرفته است .

بوستان روزیه،بوستان شهرک بهارستان در خودساز و احداث میدان دریادار همتی از دیگر پروژه هایی است که شهرداری سمنان در هفته دولت کلنگ احداث آنها را به زمین خواهد زد .

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان