دانش‌آموزان سمنانی نصفه و نیمه راهی مدارس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین نمادین آغاز سال جدید تحصیلی صبح امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دبیرستان دخترانه دوره اول پیامبر اعظم (ص) شهر سمنان برگزار شد.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم اظهار کرد: با نام و یاد خداوندی که نور علم و تعلیم و تربیت را در قلب‌های معلمان و دانش‌آموزان منور کرده است، سال تحصیلی ۱۳۹۹ را آغاز می‌کنیم؛ حضور ارزشمند ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین گردهمایی مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور چراغ راهی برای آموزش و پرورش کشور در سال ۹۹ شد.

او گفت: شعار سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ «مهر شاد» است که با مهارت‌آموزی و ایجاد فضای شاد برای دانش‌آموزان تلاش خواهد شد تا این عزیزان برای تحصیل در مدارس حضور پیدا کنند.
سال تحصیلی جاری با اصل سلامت دانش‌آموزان آغاز خواهد شد و والدین و خانواده‌ها و معلمان در آموزش و پرورش دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام خواهند کرد.

دستورانی اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی مدارس در هر ۲۴ ساعت مدارس به‌صورت مکرر در دستور کار است.

دومین اصل در سال تحصیلی جاری، فعال بودن مدارس است و باید دانش‌آموزان بیاموزند در شرایط ناآرام هم باید تحصیل کنند و هم سلامتشان هم حفظ شود.

وی اضافه کرد: توجه به سلامت و آموزش را دو رکن اساسی در تحصیل دانش‌آموزان در سال جاری دانست و گفت: با خانه نشستن کاری پیش نخواهد رفت و اگر تعلیم و تربیت دچار ضعف شود، کشور دچار خسران خواهد شد.

با رویکرد «آموزش و پرورش برای همه» تلاش می‌شود تا تمام دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف بتواند تحصیل کنند.

او اضافه کرد: ۳۵۰ مدرسه در استان سمنان کمتر از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارد و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان مدارس را مدیریت کرد.

وی بیان کرد: در مدارس دارای جمعیت قابل توجه، محصلان گروه‌بندی خواهند شد و اختیارهای زیادی به مدیران مدارس اعطا شده است.

دستورانی گفت: زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود و مراسم آغازین و برنامه‌های ورزشی و برنامه‌هایی که منجر به اجتماعات می‌شود، در مدارس حذف شده است.

او با بیان اینکه هفته‌های آینده هفته نظارت والدین از مدارس خواهد بود، گفت: والدین از در منزل تا مدرسه و معلمان و مدیران در مدارس مراقب دانش‌آموزان خواهند بود.

: تأثیر هیچ آموزشی به اندازه آموزش و پرورش حضوری نیست و با این رویکرد و انعطاف حداکثری در تلاش هستیم سال تحصیلی جاری را به شیوه مطلوب آغاز و به پایان برسانیم.

به گزارش فارس؛ دانش‌آموزان استان سمنان امروز نصفه و نیمه راهی مدارس شدند؛ سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شده است که بخش قابل‌توجهی از دانش‌آموزان امروز در مدارس حضور نیافتند.