رنگ‌بندی کرونایی و وضعیت حضور کارکنان در استان سمنان اعلام شد

به گزارش ایرنا، مسوولان استان سمنان با اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان، وضعیت فعالیت دستگاه‌های اجرایی و نحوه حضور کارکنان برای هفته آینده را اعلام کردند.

حبیب‌الله خجسته پور، سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد: شهرستان سمنان در وضعیت نارنجی و ۷ شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حبیب‌الله خجسته پور گفت: محدودیت های کرونایی از ۱۳ تا ۱۹ دی ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد : در شهرستان های با وضعیت رنگ بندی زرد ، فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای یک ، دو و سه در طی هفته آتی مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع می باشد.

وی ادامه داد : فعالیت های تجاری ، بازرگانی و خدماتی در مرکز استان سمنان با وضعیت رنگ‌بندی نارنجی صرفا برای گروههای شغلی یک و دو مجاز است و گروههای سه و چهار حق فعالیت در طی هفته آتی را نخواهند داشت.

خجسته پور بیان کرد : فعالیت های آموزشی در تمامی هشت شهرستان استان بصورت غیرحضوری و مجازی است و تمامی این مراکز تعطیل خواهند بود.

وی یادآور شد : خودروهای با پلاک شخصی ۸۶ و ۹۶ به عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلامانع است.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان گفت: در شهرستان سمنان با رنگ بندی نارنجی ، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به داخل شهر ممنوع است.

وی گفت: تردد ساکنان شهر سمنان با خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی صرفا در داخل شهر امکان پذیر است و در صورت خروج از شهر و قصد بازگشت به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه می‌شود.

وی افزود : با توجه به تاثیر مثبت اعمال قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در کاهش شیوع کرونا و بر اساس اختیارات واگذار شده به استانداران سراسر کشور ، قانون منع تردد شبانه در ساعات ذکر شده در شهرهای سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار همچنان به قوت خود باقی است و در هفته آینده نیز اعمال خواهد شد.

نحوه فعالیت ادارات و کارکنان در هفته آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با ارسال بخشنامه ای به ادارات کل استان نحوه فعالیت دستگاههای اجرایی و حضور کارکنان در محل خدمت را در هفته آینده اعلام کرد.

فاطمه منصوری اعلام کرد : وضعیت حضور کارکنان دستگاههای اجرایی در هفته آتی از ۱۳ لغایت ۱۹ دی ۱۳۹۹ منطبق با وضعیت جدید اعلام شده برای هر شهر و رعایت بند ۴ بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ می باشد.

وی بیان کرد : فعالیت دستگاههای اجرایی مستقر در شهرستان سمنان با وضعیت نارنجی حضور تا دوسوم کارکنان دستگاههای ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه ضروری بوده و حضور کارکنان سایر دستگاه های اجرایی استان نیز تا ۵۰ درصد تعیین می گردد.

منصوری خاطرنشان کرد : طی هفته آتی کلیه ماموریتهای اداری غیرضروری لغو و تشکیل جلسات با رعایت الزامات فضای سربسته در شهرستان سمنان با وضعیت نارنجی حداکثر با ۲۰ نفر مجاز می باشد.

وی اضافه کرد : حضور تمامی کارکنان ادارات و دستگاههای ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت های اساسی در شهرستان های با وضعیت زرد طی هفته آینده الزامی بوده و در سایر دستگاههای اجرایی این شهرستان ها نیز می بایست با دو سوم کارکنان خود خدمات مورد نیاز مردم را ارائه نمایند.

وی گفت: ماموریتهای غیرضروری کارکنان دولت طی هفته آینده در شهرستان های زرد کرونایی لغو و برگزاری جلسات در فضای بسته نیز با رعایت کلیه ضوابط و الزامات حداکثر تا سقف ۳۰ نفر مجاز خواهد بود .