تاکسی‌های بدون کارتخوان در شهر سمنان تجهیز می‌شوند

به گزارش ایرنا، مجید کاشی، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: رانندگان تاکسی‌های فاقد دستگاه کارتخوان می‌توانند بدون پرداخت هزینه و با ارائه ضمانت، دستگاه کارتخوان دریافت کنند.

مجید کاشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پیرو تفاهم‌نامه با یکی از شرکت‌های پیمان‌کار، و به منظور ارتقای سطح پرداخت‌های الکترونیکی در دوران شیوع ویروس کرونا حدود ۳۵۰ راننده تاکسی‌ دستگاه کارتخوان دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه خدمات این شرکت برای رانندگان تاکسی خوب نبود و بعد از مدتی این دستگاه‌ها غیرقابل استفاده شد افزود: با شرکت دیگری در خصوص دریافت دستگاه‌های کارتخوان از طریق یک بانک عامل مذاکره شد و ۱۵۰ دستگاه‌ کارتخوان جدید در اختیار رانندگان قرار گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان ادامه داد: بعد از پیگیری‌ها مشخص شد که برای باقی رانندگان به دلیل برخی مسایل، مشکلاتی در زمینه تعمیر و یا ورود دستگاه‌های کارتخوان وجود دارد.

کاشی گفت: به منظور فراهم نمودن دستگاه‌ برای باقی رانندگان، با شرکت پیمان‌کار دیگری مذاکره شد و در نتیجه این مذاکره مقرر شد دستگاه‌ کارتخوان برای باقی رانندگان تا آخر هفته آینده ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی هزینه کرایه تاکسی از طریق نرم‌افزار پولک نیز ممکن است بیان کرد: رانندگان بعد از دریافت پیامک بدون فوت وقت نسبت به انجام مراحل اداری دریافت دستگاه‌های کارتخوان اقدام کنند و در اسرع وقت دستگاه را تحویل بگیرند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان با اشاره به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا استفاده از وجه نقد باید کاهش یابد گفت: در حوزه حمل و نقل بار نیز درخواست اولیه تعداد ۵۰۰ دستگاه‌ کارتخوان محقق شد و در صورت استقبال رانندگان امکان افزایش این تعداد وجود دارد.

کاشی با بیان اینکه تمامی اتوبوس‌های درون شهری به سیستم کارت بلیت مجهز هستند ادامه داد: مراحل اختصاص دستگاه کارتخوان به اتوبوس‌ها نیز در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۳۰ دستگاه تاکسی در شهر سمنان فعال است که نیمی از این تعداد به دستگاه کارتخوان دسترسی ندارند.