روند بستری‌شدگان کرونا در استان سمنان صعودی شد

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه دوشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز دوشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۹۷ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۹۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر یک‌شنبه تا ظهر روز دوشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به این زمان به ۲۳ هزار و ۲۲۱ نفر رسید.

طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به هفت هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۵۱۱ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۱۹ بهمن الی ۲۰ بهمن ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است و دوازده هزار و ۴۱ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۳۷۴۷ نفر رسید.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۰ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۰۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر رسید.