وضعیت کیفیت هوای سمنان به خاطر آلاینده‌ها زرد شد

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: وضعیت کیفیت هوای سه شهر سمنان، شاهرود و گرمسار به خاطر افزایش غلظت و آلاینده‌های جوی از روز دوشنبه زرد شد و تا پنج روز همین وضعیت ادامه دارد.

ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به کیفیت هوای شهرهای سمنان، شاهرود و گرمسار بر اساس اعلام کنترل کیفیت هوای حفاظت محیط زیست استان سمنان تاکید کرد: شاخص کیفیت هوای شهرهای سمنان، گرمسار و شاهرود به ترتیب ۶۱، ۵۶ و ۴۶ بود که به ترتیب در وضعیت سالم، سالم و پاک قرار می گیرد.

وی با اشاره به دسته بندی کیفیت هوا به پاک، سالم، ناسالم برای گروه های خاص، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک، گفت: برای پنج روز آینده وضعیت کیفیت هوای هر سه شهر سمنان، شاهرود و گرمسار در حالت زرد پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی گفت: جوی پایدار گاهی با وزش باد از امروز تا پایان هفته بر استان حاکم است و افزایش غلظت و آلاینده‌های جوی و غبارآلودگی به ویژه برای نواحی صنعتی غربی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با پایان یافتن فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه که در غالب نقاط استان مه آلودگی و در نواحی شرقی استان بارش را به همراه داشت، جوی پایدار بر هوای استان سمنان حاکم خواهد بود.

برای نقاط مختلف استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده تغییرات محسوس دما پیش‌بینی نمی‌شود و خنک‌ترین منطقه استان در این مدت رضوان در شهرستان میامی با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و شهمیرزاد با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

مصطفوی گفت: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان ۵ و بیشینه ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین دمای هوای پنج روز آینده، ۱۸ درجه سانتیگراد مربوط به شهرهای ایوانکی، آرادان و گرمسار خواهد بود، بیان کرد: کمینه دمای هوای پنج روز آینده، صفر درجه سانتیگراد و مربوط به شهمیرزاد و رضوان است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.