سمنان آخر هفته بارانی در پیش دارد

طبق هشدار زرد هواشناسی، شهرهای استان سمنان از امروز سه‌شنبه تا شنبه آینده هوای بارانی و کاهش دما در پیش دارند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هشدار زرد هواشناسی سمنان برای اواخر وقت امروز تا اواخر وقت روز جمعه است.

ایرج مصطفوی خاطرنشان کرد: مخاطرات سامانه جوی کنونی در استان سمنان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ، در ساعات بعدازظهر و شب به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات است.

وی ابراز داشت: احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی و سردسیر استان سمنان برای روزهای آینده نیز دور از انتظار نیست.

به گفته وی، مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات و نواحی شمالی به همراه وزش باد شدید و گرد و خاک در ساعات بعدازظهر و شب، دیگر پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی کاهش دما از فردا چهارشنبه تا ابتدای هفته آینده، گفت: به طور متوسط دمای هوای شهرهای استان بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه ای، مه آلودگی و کاهش دید در محورها، احتمال خسارت ناشی از باد، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در نواحی کوهستانی و سردسیر، مهمترین مخاطره های در دوره این هشدار زرد خواهد بود.

مصطفوی ابراز داشت: لایروبی جوی‌ها، آبراه ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در محورها، خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و تردد در زیر درختان کهنسال و خشک و ساختمان‌های در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید به همراه اتخاذ تمهیدات پیشگیری از خسارت باد و باران، مهمترین توصیه ها برای روزهای آینده است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهر های ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ پیامک کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.