سه نانوایی  در استان سمنان پلمب شد

روح‌الله حامدی، مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سه نانوایی مختلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از ابتدای فروردین تاکنون در این استان پلمب شد.

روح‌الله حامدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: هرگونه عمل مغایر اصول بهداشتی در شرایط بحران بیماری همه‌گیر کرونا در خبازی‌های این استان به طور مستمر و قاطع پیگیری شده و با متخلفان به طور جدی برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: هشت تیم اختصاصی مربوط به نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها در هشت شهرستان استان سمنان فعال است و در سه نوبت صبح، ظهر و عصر بر فعالیت این صنف‌ها نظارت دارد.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان علاوه بر گشت جداگانه در قالب گشت‌های مشترک با تعزیرات، اصناف و بهداشت بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و صنفی از سوی نانوایی‌ها نظارت می‌کند.
نظارت بر واحدهای نانوایی استان در ماه مبارک رمضان به ویژه در نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب با توجه به افزایش تقاضای نان بیشتر است.

وی با تاکید بر نظارت قاطع بر فعالیت نانوایی‌های استان سمنان در زمینه رعایت کامل امور بهداشتی و صنفی، بیان کرد: تمام واحدهای نانوایی موظفند از طریق دستگاه کارتخوان وجه را دریافت کنند و نانوایان نیز حتما دستکش و ماسک داشته باشند و علاوه بر این فرد دریافت کننده کارت با شخص عرضه کننده نان یکی نباشد.

مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از واحدهای نانوایی خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی برای مبارزه با ویروس کرونا و تأمین سلامت جامعه بیش از پیش همراهی کنند.

۸۰۷ واحد نانوایی یارانه پز و آزادپز در استان سمنان فعالیت دارد.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.