مبتلایان کرونا در سمنان از ۳۵ هزار نفر گذشتند

حبیب الله خجسته پور، سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از افزایش بستری‌های فعلی این استان به ۴۶۲ نفر خبر داد.

خجسته پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در کشور و استان اظهار کرد: شمار مبتلایان استان از ۳۵ هزار و ۳۳۲ نفر رسیده است.

وی با اشاره به مرگ پنج فوتی دیگر در بیمارستان‌های استان طی شبانه‌روز گذشته اضافه کرد: با جان‌باختن این پنج نفر، شمار فوتی‌های کروناویروس از ابتدای بحران کرونا تا کنون چهار رقمی شده و به ۱۰۰۹ نفر رسید.

ایشان از شناسایی ۲۴۸ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با شناسایی این بیماران مجموعه کل مبتلایان به کرونا در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود از مرز ۳۵ هزار نفر نیز گذشته است.

وی ضمن هشدار در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عموم شهروندان استان خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از هرگونه دورهمی و سفر، مدافعان سلامت را در کنترل این همه‌گیری یاری دهند.

خجسته‌پور از ترخیص ۴۲ بیمار کرونایی پس از کسب سلامتی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: تاکنون افزون بر ۹ هزار ۲۲۴ نفر پس از بازیابی سلامتی خود با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌های هر دو دانشگاه استان ترخیص شدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم افزایش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد مقابله با کروناویروس از مسوولان ذی‌ربط خواست با متخلفین احتمالی برابر قوانین برخورد شود.