شناسایی ۵۳۹ بیمار جدید در شبانه روز گذشته

طبق جدیدترین آمار رسمی، ۵۳۹ مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند که از این تعداد ۴۳۶ نفر موارد مثبت سرپایی بودند.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان بامداد چهارشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۲ شهریور ماه، تعداد ۴۰۷ فرد مشکوک به کرونا در استان به بیمارستان ها مراجعه کردند و ۵۳۹ مبتلای قطعی شناسایی شدند که از این تعداد ۴۳۶ نفر موارد مثبت سرپایی بود.

پنج نفر دیگر در فاصله ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و یک فرد مشکوک به کرونا در استان سمنان فوت کردند.

بنابر این گزارش، ۱۰۳ مورد مثبت سرپایی در استان ثبت شد و ۱۰۳ بیمار نیز ترخیص شدند اما همچنان ۷۵۴ فرد قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، شهرستان‌های سمنان، سرخه، شاهرود و دامغان قرمز تیره، شهرستان‌ گرمسار قرمز و شهرستان مهدیشهر، میامی و آرادان نارنجی کرونایی هستند.

به‌ گزارش ایرنا، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ نفر رسید.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

هفت هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.