شیوع کرونا مراکز غربالگری علوم پزشکی سمنان را به ۹ مرکز افزایش داد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مراکز منتخب غربالگری کووید-۱۹ در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه، با افزایش همه‌گیری ویروس کرونا، به ۹ مرکز افزایش یافت.

دانائی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: هشت مرکز منتخب کووید-۱۹ در مرکز استان و شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه آماده پذیرش و غربالگری رایگان افراد مشکوک به کرونا بودند که با اضافه شدن یک مرکز دیگر در شهرستان سمنان، تعداد مراکز منتخب کووید-۱۹ مجموعه تحت پوشش این دانشگاه به ۹ مرکز افزایش یافت.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش مجدد شیوع بیماری کووید١٩ و برای ارتقای میزان رضایتمندی و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و تسهیل در امر بیماریابی به موقع و همچنین آموزش، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی بهتر، در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مراکز منتخب بیماری کووید١٩ جهت مراجعه افراد مشکوک به ویروس کرونا هر روز، حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۲۰ فعال است و خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: در این مراکز خدمات جامع سلامت که با عنوان مراکز منتخب غربالگری بیماری کووید-۱۹ نامبرده می شود، خدماتی شامل بررسی و شناسایی، ویزیت پزشک، آموزش و اطلاع رسانی، نمونه گیری، مشاوره، و غربالگری افراد، به صورت رایگان به شهروندان و شهروندان استان ارائه می شود.

وی ادامه داد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان هستند که در این ۶ شهرستان و شهرهای شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر و ایوانکی در گرمسار مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید١٩فعال است.

وی اضافه کرد: کسانی که دارای علائم مشکوک مبتلا به کرونا و علائم تنفسی مانند سرفه، تب بالا و تنگی نفس هستند، می توانند با مراجعه به مراکز منتخب کووید-١٩ و معاینه توسط پزشک، از آخرین وضعیت جسمانی خود مطلع شوند.

دانائی بیان کرد: مرکز منتخب غربالگری کووید-۱۹ در شهرستان سمنان مرکز خدمات جامع سلامت ۱۷ شهریور واقع در میدان ابوذر بود که با توجه به افزایش مراجعات و در جهت رضایتمندی بیشتر، مرکز خدمات جامع سلامت محقق واقع در بلوار حکیم الهی نرسیده به میدان کشاورز، نیز به عنوان مرکز شماره دو منتخب، آماده ارائه خدمات به شهروندان مرکز استان است.

وی یادآورشد: مرکز منتخب کووید ١٩در شهمیرزاد واقع در میدان امام(ره)، بالاتر از شهرداری خیابان فیاض‌بخش، در شهرستان دامغان مرکز منتخب کووید١٩ سیدالشهدا(ع) واقع در میدان دانشگاه ابتدای شهرک گلستان و در شهرستان سرخه مرکز منتخب کوید ۱۹شهدای سرخه واقع در طبقه اول شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان آماده ارائه خدمات است.

وی تصریح کرد: مرکز منتخب کوید ۱۹ شهید تبیانیان در شهرستان مهدیشهر واقع در جنب شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، مرکز منتخب کووید ۱۹ در آرادان واقع در مرکز خدمات جامع سلامت آرادان، مرکز منتخب کووید ۱۹ شماره ۲ شهری در شهرستان گرمسار واقع در خیابان ١٧ شهریور روبه‌روی استخر طوسی و مرکز منتخب کووید ۱۹ درمان بستر ایوانکی واقع در میدان امام علی(ع)، خیابان امامزاده فعال است.

دانائی اظهار داشت: پذیرش در مراکز منتخب کووید١٩ در ایوانکی، سرخه و شهمیرزاد به صورت شبانه‌روزی است و در دیگر مناطق ۱۲ ساعته فعال بوده و افراد می‌توانند از ساعت هشت تا ۲۰ برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به نقش و اهمیت رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری و کنترل کرونا، گفت: از تمامی شهروندان می خواهیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مداوم از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست ها با آب و صابون و استفاده از محلول های ضدعفونی کننده، پرهیز از حضور غیرضروری در اجتماع، پرهیز از برگزاری اجتماعات خانوادگی و عمومی و ماندن در خانه، در کنترل و مدیریت این بیماری مشارکت کنند.

با شناسایی ۱۱۵ مورد بیمار کرونایی در ۷۲ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عدد سه هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

به گفته ظهر شنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، با فوت ۴۵۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

لینکهای مرتبط:

شرایط فوق بحرانی شیوع کرونا در استان سمنان
شمار مبتلایان کرونا در استان سمنان از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشت
۸مرکز جامع سلامت در استان سمنان پذیرای افراد مشکوک به کرونا

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان