شرایط فوق بحرانی شیوع کرونا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه افزایشی است و شرایط همچنان فوق بحرانی است.

دانایی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور و مناطق تحت پوشش دانشگاه همچنان رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۹۱ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان شناسایی شدند.

دانایی با بیان اینکه با شناسایی این تعداد بیماران کرونایی، شمار مبتلایان به این بیماری به عدد سه هزار و ۱۳۳ نفر رسید، گفت: تأکید و خواهش مجدد بر رعایت دستورالعمل ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان استان سمنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه شرایط استان در شیوه ویروس کرونا همچنان بحرانی است افزود: در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، شهروندان از طریق مراکز منتخب غربالگری کووید ۱۹ شرایط سلامت خود را پیگیری کنند.

به گفته ظهر دوشنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است.

وضعیت شهرستان های استان سمنان در شیوع کرونا فوق بحرانی و قرمز عنوان شده و محدودیت های جدید فعالیت رسته های شغلی، طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، از عصر امروز به مدت یکماه همزمان با کشور آغاز می شود.

لینکهای مرتبط:

ممنوع شدن فعالیت مشاغل استان سمنان در شب ها
شمار مبتلایان کرونایی در سمنان از مرز ۳۰۰۰نفر گذشت
دوسوم تخت های ویژه کرونایی استان سمنان در اشغال بیماران

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان