طرح «کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» در استان سمنان آغاز شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان از افتتاح طرح «کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی صفاری ظهر امروز در آئین افتتاح این طرح اظهار داشت: ۲۷ هزار و ۳۸۰ نفر از دانش‌آموز استان سمنان زیرپوشش طرح «کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» قرار می‌گیرند.

وی به برخی اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور این طرح در مدارس استان سمنان اجرایی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: طرح «کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی» در سراسر کشور و در پایه‌های مختلف تحصیلی و در سرفصل‌های مختلف اجرا می‌شود.

صفاری خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اجرا می‌شود و دانش‌آموزان پایه‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی افزود: براساس دستورالعمل اجرایی این طرح سرفصل‌های مختلفی برای دانش‌آموزان هر پایه تحصیلی تدوین‌شده است که مشاوران و نیروهای آموزش‌دیده با حضور در مدارس این سرفصل‌ها را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان افزود: این طرح امروز به‌صورت رسمی در مدارس سمنان آغاز و این طرح تا زمستان امسال سرانجام می‌رسد. این طرح برای نخستین‌بار است که در سطح مدارس استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های مختلفی برای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تدوین‌شده است افزود: در مجموع دانش‌آموزان مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های تاب‌آوری، جرأتمندی، مهارت‌های مدیریت عواطف و هیجانات در دوره بلوغ و خدمات توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی را فرا می‌گیرند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان