مرکز جامع آموزش‌های ازدواج در سمنان راه‌اندازی می‌شود

فرماندار سمنان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز جامع آموزش‌های پیش و حین ازدواج برای زوج‌های جوان در این استان خبر داد.

سیدعباس دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از انجام ارزیابی‌های لازم برای فعالیت این مرکز در مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: این هفته بازدیدهای متعددی به همراه مدیرکل امور اجتماعی استانداری و دیگر مسئولان از سطح شهرستان داشتیم و در آخر مقرر شد که این مرکز در یکی از مجموعه‌های وابسته به شهرداری سمنان ایجاد شود.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور اظهارامیدواری کرد با راه‌اندازی و فعالیت مجموعه‌های آموزی و فرهنگی و اجتماعی از این دست از روند افزایش طلاق در فرهنگ ایرانی-اسلامی کاسته شود.

فرماندار سمنان با بیان اینکه فعالیت‌های این مرکز محدود به آموزش‌های پیش از ازدواج نیست، تصریح کرد: برای اثرگذاری بیشتر این مرکز قرار است علاوه بر تمرکز آموزش‌ها در دوران پیش از ازدواج، آموزش‌های کاربردی و علمی در دوره‌های مختلف و از جمله حین و بعد ازدواج نیز به زوج‌های جوان ارائه شود.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق‌ها در پنج ساله اول زندگی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به آمار بالای طلاق‌ها در دوران ابتدایی زندگی مشترک، این آموزش‌ها می‌تواند به کاهش طلاق‌ها کمک کند.

دانایی با اشاره به آمادگی مسئولان استانی برای حمایت از این آموزش‌ها بر لزوم همراهی همه دستگاه‌های مسئول در اجرای این‌گونه طرح‌ها تاکید کرد و افزود: خوشبختانه استانداری سمنان اعتباری ۲۰میلیارد ریالی برای اجرای این طرح و ساماندهی آن در نظر گرفته است.

فرماندار سمنان به نقش مهم خانواده‌ها و نهادهای مردم‌نهاد و فعالان اجتماعی و فرهنگی در موفقیت این‌گونه طرح‌ها، اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت‌های مردمی و نخبگان و خیرین و فعالان اجتماعی به تضمین موفقیت این طرح‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی از آمادگی فرمانداری سمنان برای کمک به ارتقاء این آموزش‌ها اشاره کرد و گفت: قرار است که انشالله با اطمینان بیشتر از اثرگذاری این آموزش‌ها و اجرای طرح، در آینده طرح‌های مشابهی در دیگر نقاط استان هم اجرایی شود.

دانایی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول در استان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و از جمله طلاق در چند سال اخیر اقدامات زیادی انجام دادند گفت: نیاز به یک مرکز جامع در زمینه فعالیت در حوزه ازدواج جوانان و تلاش برای کاهش آسیب‌ها، کاملا احساس می‌شد و لذا راه‌اندازی این مرکز می‌تواند به بهبود شرایط در این حوزه و تحکیم بیشتر خانواده‌ها کمک کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان