منع فعالیت مشاغل گروه های ۲ تا ۴ سمنان و گرمسار

سید مهدی برهانی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان با اشاره به قرارگیری ۲ شهرستان سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: واحدهای صنفی مربوط به گروه‌های یک در این دو شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروه های ۲ تا چهار اجازه فعالیت ندارند.

سید مهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اصناف مجاز به فعالیت در شهرهای سمنان و گرمسار در زمان فعالیت از ماسک استفاده و از پذیرش مشتریان بدون ماسک خودداری کنند و در صورت نقض این دستورالعمل‌ها، واحد صنفی پلمب خواهد شد.
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر نکات مهم در فعالیت اصناف است که در صورت بی‌توجهی به این دستورالعمل مشمول پلمب می‌شوند.
بازرسی و نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در واحدهای صنفی مجاز به فعالیت با توجه به رنگ‌بندی کرونایی و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا افزایش می‌یابد و افراد خاطی برابر قانون بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.
طبق قانون پلمب واحدهای صنفی به دلیل بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از روز اجرای حکم به مدت ۲ هفته است.
ممنوعیت فعالیت اصناف به جز گروه یک در شهرهای قرمز کرونایی از امروز در حال ابلاغ است و اصناف ملزم به پیروی از ابلاغیه هستند.
در شهرهای نارنجی استان سمنان از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی تنها گروه‌های شغلی یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند و مشاغل قرار گرفته در دسته‌بندی سه و چهار مانند تالارهای پذیرایی و گیم‌نت‌ها مجاز به فعالیت نیستند.
اصناف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی برای مبارزه با ویروس کرونا و تأمین سلامت جامعه بیش از پیش همراهی کنند.
طبق جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهرستان‌های سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
به گزارش ایرنا، مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.
مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.
گروه چهارم نیز شامل مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.