معاون اول رئیس جمهوری وارد استان سمنان شد

به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهوری با هیات همراه برای برای بهره برداری از کارخانه فولاد کویر دامغان عازم این شهرستان شد.
بهره برداری این واحد تولیدی تا دقایقی دیگر با حضور معاون اول رئیس جمهوری آغاز می شود.
جهانگیری همچنین در این سفر یکروزه ؛ شرکت آریا ترانسفو در شهمیرزاد را افتتاح می کند و در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در استانداری شرکت می کند.
طرح تولید داروهای انسانی داروسازی ثنامد در گرمسار با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت؛ معدن و تجارت افتتاح می کند.
شرکت آریا ترانسفو شرق با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه گذاری ثابت ریالی ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در استان سمنان قرار دارد.
دومین طرح مهم صنعتی شرکت فولاد کویر دامغان است که در زمین ۱۰۰ هکتاری با ۵۰۳ هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و ارزی در ۲ بخش ذوب و ریخته گری و احیا فعالیت خود را آغاز کرد و بخش نورد و احیا را در حال احداث دارد.
ظرفیت تولیدی بخش های ذوب و ریخته گری سالانه ۳۰۰ هزار تن با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر است که با راه اندازی بخش های بعدی اشتغالزایی این واحد تا ۶۰۰ نفر افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، سومین طرح مهم هفته دولت استان سمنان شرکت داروسازی ثنامد گرمسار است که در ۱۰ هزار و ۵۰۰ هزار مترمربع زمین با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع در سه طبقه شامل بخش های سالن های تولید، آزمایشگاه های تخصصی، انبارها و بخش اداری، در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار به بهره برداری می رسد.
به گفته وی برای راه اندازی این شرکت داروسازی حدود ۶ سال طول کشیده است.
این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه سرمایه گذاری ارزی به میزان ۱۷ میلیون و ۲۳۳ هزار یورو و سرمایه در گردش به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال، برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.
شرکت داروسازی ثنامد گرمسار در استان سمنان تولید انواع قرص، کپسول و کپسول های ژلاتینی نرم را با ظرفیت سالانه تا ۱۰ میلیارد عدد را در برنامه دارد.
در هفته دولت ۹۵ در استان سمنان بهره برداری از ۴۳۲ طرح با صرف هشت هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان