نمایش «پوتین‌های عمو بابا» در سمنان تولید می‌شود

نمایش «پوتین‌های عمو بابا» با حمایت مستقیم مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سمنان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، ۱۰ نمایش استانی با حمایت مستقیم مادی و معنوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای تولید در سال ۱۳۹۵ انتخاب شد که نمایش «پوتین‌های عمو بابا» نوشته شهرام کرمی و کارگردانی علیرضا مداح از سمنان در این فهرست قرار دارد.

در اطلاعیه دفتر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری آمده است: در راستای سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال ۹۵ مبنی بر حمایت و پشتیبانی ویژه از تولید آثار مراکز استانی، بعد از بررسی ۸۵ تقاضا و متن نمایشی ارسال‌شده از کلیه استان‌های کشور توسط اعضای هیأت بازخوانی و کارشناسی متشکل از نادر برهانی‌مرند، حسین فدایی‌حسین و ایوب آقاخانی، ۱۰ متن جهت تولید مورد حمایت مستقیم مادی و معنوی مرکز قرار خواهند گرفت.

در صورتی که هرکدام از این آثار معرفی شده به هر دلیل توسط گروه‌ها به مرحله تولید نرسند یا از ادامه کار انصراف دهند، متونی که در لیست اولویت دوم قرار دارند به ترتیب در لیست، جایگزین آثار انصرافی خواهند شد.

آثار پذیرفته شده در این طرح، توسط مراکز استانی و با نظارت واحد نمایش هر استان، وارد مرحله تولید می‌شوند و در روند مراحل تمرین، گروه‌های نمایشی با نظارت و مشاوره کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کار خود را دنبال خواهند کرد. سپس در صورت تأیید نظر کارشناسان مرکز و با مشخص شدن تاریخ اجرای عمومی آثار، جهت اعطای کمک هزینه تولید، قراردادی با کارگردان نمایش منعقد می‌شود.

آثار پذیرفته شده در این طرح، امکان حضور در جشنواره مناطق تئاتر سوره ماه را بدون بازخوانی و بازبینی خواهند داشت اما از آنجایی که کمک هزینه تولید آن آثار، پیش‌تر اعطا شده، لذا کمک هزینه تعیین شده در فراخوان جشنواره به این گروه‌ها تعلق نخواهد گرفت.

آثار تولید شده در این طرح در اولویت حضور در سومین مهرواره تئاتر ماه (رپرتوآر تئاتر مراکز استانی در تهران- سال ۹۶) قرار خواهند گرفت و نیمی از کمک هزینه در نظر گرفته شده برای اجرا در تهران نیز به این گروه‌ها اعطا می‌شود.

تلاش مرکز هنرهای نمایشی بر آن است تا در چنین طرح‌هایی از هر استان یک گروه نمایشی مورد حمایت قرار گیرد. بر همین اساس و با توجه به مجموع امتیازات به دست آمده و نیز سیاست‌های مرکز، در بین استان‌هایی که از آن‌ها دو اثر پذیرفته شده بودند اثری که امتیاز بیشتری داشت در اولویت اوّل و اثر بعدی در لیست اولویت دوم قرار گرفته است.

پرونده تولید و حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از آثار تولیدی استان‌ها همچنان گشوده است و هر استانی در هر مقطعی از سال اقدام به تولید و اجرای عمومی اثری ارزشمند و حرفه‌ای نماید به شیوه‌های مختلف مورد حمایت مرکز قرار خواهد گرفت. بنابراین به واحدهای نمایشی مراکز استانی توصیه جدی می‌شود که تولید نمایش‌های ارزشمند و در راستای سیاست‌های حوزه هنری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

مرکز هنرهای نمایشی بارها بر حمایت هرچه بیشتر از تئاتر استان‌ها تأکید داشته و امیدوار است با همراهی و تلاش مضاعف همکاران خود در مراکز استانی، بر جریان تئاتر استانی، رشد و سرعت بیشتری بدهد. از این رو، از این همکاران هنرمند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌شود.

شایان ذکر است؛ نمایش «پوتین‌های عمو بابا» از تولیدات حوزه هنری استان سمنان و مشارکت انجمن هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان